loading...
یار جمکرانی
سهیل بازدید : 21 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

اساساً غيبت طولانى آن حضرت از نگاه زندگانى شخصى و خصوصى وى اين سؤال را بوجود مي آورد كه آيا در اين مدّت، حضرت مهدى(عليه السلام)ازدواج كرده است يا خير؟
برخى اين سؤال را به صورت اشكال مطرح كرده و مي گويند: اگر ازدواج كرده و همسر دارد، لازمه اش داشتن فرزند است، و لازمه اين نيز فاش شدن اسرار و شناسايى آن حضرت است، كه با حكمت و فلسفه غيبت منافات دارد.

و اگر ازدواج نكرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) و به امر شرعى مستحب عمل نكرده است، كه اينهم با مقام و شأن آن حضرت نمي سازد، زيرا وى رهبر دينى مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، بايد پيشقدم باشد، و فرضِ وجود امامي كه مستحب مؤكّد شرعى را ترك كند، و در واقع عمل مكروهى را انجام دهد بسيار مشكل، و جاى استبعاد دارد.
پس اگر ازدواج نكرده باشد اشكال ترك مستحبّ از طرف معصوم، و اگر ازدواج كرده باشد اشكال فاش شدن اسرار و تضادّ با فلسفه غيبت پيش مي آيد، و چون طرفين قضيّه با اشكال مواجه است، عدّه اى چنين نتيجه گيرى مي كنند كه اصلا آن حضرت وجود ندارد.

نكته ى ديگر اين كه اصل ازدواج يا عدم ازدواج آن حضرت جزء اعتقادات ما نيست، بلكه از مسائل شخصى است كه در روايات نيز به آن تصريح نشده، و مورد بحث امامان قبلى نيز نبوده است، و كسانى هم كه در دوران غيبت توفيق درك حضور آن حضرت را داشته اند آن قدر سؤالات و مشكلات در ذهنشان بوده است كه به اينگونه سؤالات نرسيده اند.
در دوران غيبت صغرى نيز از نائبان خاصّ، در اين زمينه سخنى شنيده نشده است.

از سوى ديگر ذهن انسان در كنار سؤال از ازدواج حضرت مهدى(عليه السلام)، سؤالات ديگرى نيز مي سازد از جمله اين كه:
آيا امام مهدى(عليه السلام) داراى فرزند است؟

آيا مكان خاصّى براى زندگى وى و فرزندانش وجود دارد؟
آيا فرض وجود فرزند و همسر براى آن حضرت با حكمت و فلسفه غيبت سازگارى دارد؟

و در صورت ازدواج نكردن، آيا بر خلاف سنّت و دستور پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) عمل نكرده است؟
و سؤالات ديگرى كه اين مقاله در صدد جواب دادن به بعضى از آنهاست.

بنابراين، پس از طرح سؤال اصلى و بيان ديدگاه هاى متفاوت و دلائل آنها، و نيز بررسى دلائل، سعى مي شود تا به نتيجه اى مناسب و جامع برسيم.

مطالعه مقاله در ادامه مطلب

سهیل بازدید : 19 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

از احاديث بسيارى استفاده مى‏ شود كه: پيش از ظهور حضرت صاحب‏ الامر عليه‏السلام مردى از نسل ابوسفيان خروج مى‏ كند. در وصف وى گفته شده: ظاهرا مردى است شايسته و ذكر خدا، پيوسته بر زبانش جارى، امّا از پليدترين و خبيث‏ ترين مردم است. گروه بسيارى را فريب داده، با خود همدست مى ‏سازد...

مطالعه مقاله در ادامه مطلب

 

سهیل بازدید : 19 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

از احاديث بسيارى استفاده مى‏ شود كه: پيش از ظهور حضرت صاحب‏ الامر عليه‏السلام مردى از نسل ابوسفيان خروج مى‏ كند. در وصف وى گفته شده: ظاهرا مردى است شايسته و ذكر خدا، پيوسته بر زبانش جارى، امّا از پليدترين و خبيث‏ ترين مردم است. گروه بسيارى را فريب داده، با خود همدست مى ‏سازد...

مطالعه مقاله در ادامه مطلب

 

سهیل بازدید : 29 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (3)

آقا تو را قسم به شهیدان ظهور کن

نگاه شيعه به بحث نجات بخش جهان، نگاهي فرامكتبي است به اين ترتيب كه در همة امّت‌ها، مردم، منتظر برقراري نظام مهدوي در سراسر گيتي‌اند؛ از امام علي(ع) در اين باره نقل شده است: «در هيچ يك از امّت‌ها، منتظر مهدي‌اي غير از او نبوده‌اندجداي از سخن مشترك اديان از وجود يك نجات بخش در پايان دنيا، اديان مختلف به خصوص اديان الهي براي آمادگي هر چه بيشتر پيروان خود، با پيش‌گويي نسبت به آينده، آنان را از خطرات و مشكلات فرا رو بر حذر داشته‌اند.

مطالعه ادامه مقاله در "ادامه مطلب"

 

 

سهیل بازدید : 21 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

مهدی(عج) ظهور نمی کند تا ما گناه می کنیم

امامان(ع) به ما دستور داده‌اند، هر کس را که از زمان ظهور خبر می‌دهد، تکذیب کنیم، زیرا زمان ظهور

یکی از اسرار الهی است که خداوند بزرگ، با حکمتی، آن را از مردم پوشیده و پنهان نگاه داشته است...

برای مشاهده ادامه مقاله به "ادامه مطلب"مراجعه کنید.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 1,161
  • کدهای اختصاصی

    دی گرافیک